dinsdag 2 augustus 2016

Neuken doe je zo

"Waar is je boek te koop?" Het is een vraag die ik veel gekregen heb sinds ik wereldkundig heb gemaakt dat mijn boek gepubliceerd is. Buiten dat het mij vrij logisch lijkt dat een boek te koop is in een boekwinkel, heb ik voor de zekerheid op mijn facebookaccount, waar ik het nieuws als eerste de wereld in heb geslingerd, een grote banner geplaatst, met daarop de cover van mijn boek en in grote chocoladeletters, er schuin doorheen, de tekst: "BINNENKORT IN DE BETERE BOEKWINKEL." Maar natuurlijk staat het een ieder vrij om het bij de plaatselijke bakker te proberen.

"Ik kan je boek niet vinden op Bol.com." Dat is ook niet zo vreemd, want de goede lezer had gezien dat ik in de tekst van de aankondiging had gezet "verkrijgbaar vanaf 5 augustus 2016." En aangezien ik het bericht op 1 augustus 2016 geplaatst heb, zou het dus met een grote mate van waarschijnlijkheid zomaar zo kunnen zijn dat mijn boek nog helemaal niet verkrijgbaar is op 1 augustus 2016. Het blijft toch een vreemd fenomeen dat mensen, die nog leesblinder zijn dan ikzelf, een boek willen kopen waar geen plaatje in te vinden is. Langs de andere kant streelt het wel mijn ego als een grote groep mensen er werkelijk alles aan doet om mijn boek te kopen, ruim voor mijn boek überhaupt in de boekwinkel ligt. Het zal mij dan ook niet verbazen als op 5 augustus blijkt dat een grote menigte voor de plaatselijke boekwinkel zijn tenten heeft opgeslagen, en de website van Bol.com er al aan het begin van de dag uit ligt, om als eerste mijn boek te kunnen kopen. Hoewel het ook kan zijn dat de mensenmassa net een zeldzame Pokemon heeft gespot, maar daar ga ik in mijn optimisme niet vanuit.

Voor de enkeling die mijn bericht gemist heeft: Vanaf 5 augustus 2016 is mijn boek 'Bondig' verkrijgbaar via www.janvanoranje.nl, www.mijnbestseller.nl, Bol.com, Bruna.nl en zo'n beetje alle boekwinkels in Nederland en Vlaanderen. Mocht je per toeval in een van de spaarzame boekwinkels binnenstappen waar het boek nog niet ligt of, meer waarschijnlijk, reeds is uitverkocht, vraag je naar 'Bondig' het nieuwe boek van Jan van Oranje, verschenen onder ISBN 9789463182874. En voor de personen die bij de titel van dit verhaal iets heel anders verwacht hadden, sorry, maar ik wilde zeker weten dat ik je aandacht had. Ik wens iedereen alvast veel leesplezier :-)

Jan van Oranje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten