zondag 3 januari 2016

Fuck de Koning!

Hoppa, laat de vervolging maar komen. Ik heb alvast een koffertje met schoon ondergoed, wat t-shirtjes, shorts, comfortabele slippers en toiletspulletjes klaar gezet. Ik verwacht elk moment een arrestatieteam die mij, op verzoek van het Openbaar Ministerie, van mijn bed komen halen.

Fuck de Koning. Mag je niet zeggen in Nederland. Fuck de Koningin. Mag ook niet en fuck het Koningshuis is al helemaal uit den boze. Dat is beledigend voor hunne majesteiten. Alsof hunne majesteiten nooit even flink van bil gaan. Maar wat heeft de brave activist nu helemaal gezegd? Grammaticaal klopt het in ieder geval voor geen meter. Het is Fuck the King of Neuk de Koning. Of Koningin. Heeft toch meer mijn voorkeur. Maar is dat beledigend? Als ik tegen iemand zou zeggen dat het tijd wordt dat hij zijn vrouw even flink neemt, beledig ik die persoon in kwestie dan? Of geef ik hem een goed bedoeld advies? In het ergste geval bemoei ik me met zaken die mij niets aangaan.

Als ik die hongerige blik van Màxima bekijk en het preutse hoofd van onze Majesteit, dan is elk advies met betrekking tot de Koninklijke slaapkamerperikelen welkom lijkt me. Dus in plaats van de activist te arresteren en dreigen met een, ronduit absurde, vervolging, zou een Koninklijk "dank u wel" meer op zijn plaats zijn. De man zou vooraan moeten staan bij de eerst komende lintjesregen.

Het kan natuurlijk ook zo zijn dat het niet gaat om wát hij geroepen heeft, maar voor wie de boodschap bestemd was. Fuck de Koning. Dan denk je toch al snel dat hij dit tegen het peloton ME had die voor de zekerheid aanwezig was. "Kom op mannen, fuck de Koning". In dat geval kan ik begrijpen dat een groot deel van deze stoere knapen liever ongewapend een vak met Feyenoord "supporters" in stappen en dan heel hard "Ajax is de beste" gaan roepen. Ter compensatie zal hij dan wellicht fuck de Koningin er snel achteraan geroepen hebben. Want die jongens van de ME wil je niet beledigen. Alleen het fuck het Koningshuis blijft voor mij in dat geval een groot raadsel. Beledigend vind ik het in ieder geval niet. Voor de persoon die de taak de koning te fucken op zich moeten nemen misschien wel. De Koning is een Eikel. Dát is beledigend. Voor de eikel welteverstaan.

Al met al laat een klein land maar weer eens zien waar het groot in kan zijn. Je mag ongestraft een paar minuten stilte ter nagedachtenis aan miljoenen doden verstoren met onnozel gebrul. Je mag ongestraft, onder het mom van "ik ben seniel", de familie de Mol en kids met de dood bedreigen. Je mag ongestraft een passagierstoestel over oorlogsgebied jagen, met het slappe excuus " Wir haben das nicht gewusst". Je mag ongestraft wegwerkers doodrijden terwijl je zit te Whatsappen, omdat je "geen strafblad" hebt. Maar wee of wee, als je het in het lijf durft te halen om nog maar vreemd te kijken naar onze Koninklijke puntmuts en zijn gevolg, dan breekt de hel los. Maar wat als Willem A. zou zeggen "Fuck mijn onderdanen"? Ik denk namelijk dat hij dit regelmatig zegt. Of in ieder geval denkt. Beledigend? Zolang de beste man de daad niet bij het woord voegt, mag hij van mij vocaal fucken wie hij fucken wil.

Ach ja, we hebben er in ieder geval weer een nieuw woord bij om de strijd aan te gaan als 'woord van het jaar'….. Fuckactivist…


Jan van Oranje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten