zondag 3 januari 2016

Mijn paardenmeisje

Hoera! Mijn paardenmeisje is 7 jaar geworden vandaag! Zeven jaar geleden, het was nog nacht, maakt mijn vrouw mij wakker. "Mijn water is gebroken". Dan zal elk weldenkend mens meteen de auto invliegen om naar het ziekenhuis te gaan. Niet mijn vrouw. Eerst nog even een ontbijtje maken voor iedereen. Bakje koffie erbij. "Nog een bakje?" En dan rustig naar het ziekenhuis. Ze had allang weeën, maar dat liet ze niet blijken. Dat was ook waarom de vroedvrouw dacht dat ik paniek om niets maakte.

Ik adviseerde haar om mijn vrouw naar de verloskamer te brengen. "Rustig maar meneer, ze is in goede handen. U hoeft zich niet druk te maken." Ik maakte mij niet druk, ik ken alleen mijn vrouw erg goed. Dus opschieten! Pas toen ze dan, op mijn aandringen, eens verder gingen kijken dan hun lange neus, schrokken ze toch wel dat mijn vrouw al zoveel ontsluiting had dat een vrachtwagen er rondjes in kon draaien en werd ze met grote spoed naar de verloskamer gebracht.

Onze twee jongens waren meegekomen. Dat is het probleem als een bevalling zich op een onverwacht moment aandient. Waar laat je die zo snel? In het ziekenhuis heb ik toen vrienden gebeld om te vagen of ze daar een dagje mochten blijven. De man kwam er meteen aan om ze op te pikken en binnen 10 minuten was hij er. Voordat hij echter thuis was, was dochterlief al geboren. Dat moet in het ziekenhuis een record geweest zijn.

We hadden geen geboortekaartjes laten drukken. Simpelweg omdat wij beide geen mega grote familie hebben en je niet echt met open armen ontvangen wordt bij een drukker als je 10 geboortekaartjes besteld. De oplossing was een digitaal kaartje. Het leek ons ook wel leuk om daar een website aan te koppelen. Dus de domeinnaam vast laten leggen en zelf een website gemaakt. De nacht voor haar geboorte had ik hem klaar. Ik had een sprookje verzonnen waar omheen alles draaide. Hij staat nog steeds online en mijn dochter kijkt er nog regelmatig naar. Zeven jaar is ze nu. De tijd vliegt....

Jan van Oranje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten