zondag 3 januari 2016

Stel je voor dat...

Stel je voor dat ik terrorist zou zijn. En stel je voor dat ik dan ook nog Moslim zou zijn. Dan zou ik me, als ik mezelf ook maar een beetje serieus zou nemen als terrorist, direct aansluiten bij IS. En als ik me dan toch zou aansluiten bij IS, dan zou ik natuurlijk zo hoog mogelijk in de hiërarchieën willen opschuiven. Stel je voor dat ik het opperhoofd van de terroristen van IS zou zijn. Stel….. dan zou ik het spelletje als volgt spelen…….

In de eerste plaats zou ik zorgen dat ik vriendjes werd met bijvoorbeeld Rusland. Niet openlijk natuurlijk, maar een beetje stiekem. Tenslotte moeten mijn wapens ergens vandaan komen. Vervolgens zou ik zorgen dat de Verenigde Staten het wel uit hun hoofd zouden laten om mij, over de grond althans, aan te vallen. Hoe? Heel eenvoudig, door de VS te betrekken in een oorlog in het Midden Oosten waar een paar duizend soldaten compleet voor niets zouden sneuvelen. Een soort klein Vietnam. Al die bodybags zouden er voor zorgen dat de publieke opinie fel tegen een tweede grondoorlog zouden zijn. Daar komt bij dat het ze dan al zoveel geld heeft gekost, dat ze er niet eens meer de financiën voor hebben. Dus eerst laat ik ze compleet voor Jan Doedel Sadam Hoessein aanvallen en later voor de Kat zijn Kut Afghanistan een beetje bezetten. Sadam moet sowieso verdwijnen, want die zit in de weg.

Als dat dan gelukt is, zorg ik ervoor dat mijn Moslim kameraden, met de stilzwijgende steun van meneertje Poetin, een revolutie veroorzaken in zoveel mogelijk Arabische landen. Hierdoor bereik ik in de eerste plaats dat de sterke leiders, die alle stammen eronder houden, verdwijnen en het een grote chaos wordt. En in chaos voelt elke terrorist zich prettig. Na de revolutie zullen meer extreem gelovigen de leiding krijgen en is het volk rijp voor de “Rode Revolutie”. Met angst zou ik regeren. Bloed vergieten van onschuldigen om het volk eronder te houden en om te zorgen voor een vluchtelingenstroom om de ongelovigen bezig te houden. Daarbij snij ik links en rechts wat hoofden af, zodat men denkt met een stel geloofsfanaten van doen te hebben. Ik heb ook land nodig en besluit Syrië aan te vallen. Want dat is het enige land waar de oorspronkelijke leider nog op zijn plek zit. En het ligt lekker centraal. Het heeft ook niet al te veel bodemschatten, dus totaal niet interessant voor de VS om in te grijpen. Kost ze alleen maar geld en levert ze niets op.

Als ik dan Syrië onder de duim heb, ga ik verder naar Turkije aan de ene kant en naar Marokko aan de andere. Waarom? Ik wil land. Veel land. De hele wereld is misschien teveel van het goede, voor dit moment althans, maar half Afrika, Zuid-Europa en een stukje Azië moet toch kunnen. Via Turkije heb ik eenvoudig toegang tot Europa en Azië en via Marokko hoef ik slechts de Straat van Gibraltar over te steken om het land, wat ooit Moslimgebied was, weer terug te heroveren op de ongelovigen. En Afrika komt vanzelf mijn kant op.

Ik kan natuurlijk niet zomaar Europa binnenvallen. Nee, dat doe ik een stuk slimmer. Ik heb al gezorgd voor een flinke stroom vluchtelingen die flink betalen, is goed voor de oorlogskas, en die overal waar het mogelijk is in Europa aan land gaan. Af en toe slaat er eens een boot om. Jammer van de boot, maar goed voor de "internationale steun". Nu ik zeker weet dat de ongelovigen mijn boten helpen om in Europa te komen, stuur ik in kleine gammele bootjes mijn terroristenvriendjes mee het water op om via Kos, de Spaanse oostkust en een of ander vergeten Italiaans eiland, Europa binnen te komen. Deze vriendjes verspreiden zich volkomen legaal over Europa, krijgen nog papieren ook, en wachten daar op mijn teken om in actie te komen, om zo grote delen van Europa van binnenuit te bezetten. Natuurlijk plegen ze eerst links en rechts wat aanslagen. Om in vorm te komen zeg maar. Er zijn nu al meer dan 150.000 "vluchtelingen", dus het schiet lekker op zo. Is dat even slim bedacht? En het leuke van alles is, niemand heeft het in de gaten.

Maar gelukkig is dit geen werkelijkheid. Zou een beetje eng zijn….. toch???

Even voor de duidelijkheid. Dit verhaal is puur speculatief en eigenlijk niets meer dan een gedachtenspinseltje. Ik heb geen problemen met mensen van welk geloof, ras of nationaliteit dan ook. Maar ik geloof wel in vrijheid van meningsuiting en het recht om te zeggen wat je op je hart hebt.

Jan van Oranje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten