zondag 3 januari 2016

De Storm

Het stormt in Nederland, het is code rood.
Bomen waaien uit de grond, compleet met stam en aardkloot.

Het stormt in Nederland, vooral aan zee.
Plek zat nu op het strand en in het strandcafé.

Het stormt in Nederland, met donder en regen.
Een paraplu helpt niet meer, die kan daar niet tegen.

Het stormt in Nederland, niet een beetje maar extreem veel.
Alles waait kapot, omver, niets blijft er heel.

Het stormt in Nederland, van noord naar zuid, oost naar west.
Het was twee dagen mooi weer, maar nu is het niet best.

Het stormt in Nederland, de Goden zijn een beetje boos.
Het blijft maar waaien en regenen, het duurt eindeloos.

Het stormt in Nederland, maar gelukkig ben ik niet daar.
Ik lig heerlijk aan het strand, met een zacht briesje door mijn haar.

Het stormt in Nederland, je zou daar zitten, vakantie in eigen land.
Dan toch liever de Spaanse Costa, met verkoeling op het strand.

Het stormt in Nederland, het is nat, het is echt guur.
En het is zomaar niet voorbij, niet voor het nachtelijk uur.

Het stormt in Nederland, of had ik dat al een keer gezegd?
Het bezorgt mij een kleine glimlach, of ben ik nu heel slecht?

Jan van Oranje

Geen opmerkingen:

Een reactie posten